8 powodów, dla których Twoja marka powinna znaleźć się w social media

By Social Media, Social Room
Social Media, Prowadzenie profilu, fanpage, Social Room, Bydgoszcz, Media społecznościowe,

Czego dowiesz się z tego wpisu?

– Dlaczego warto wykorzystać media społecznościowe w biznesie?
– Jak social media wpłyną na rozwój Twojej marki?

Social Media… nie ma mowy, że jeszcze o nich nie słyszałeś. Przez ostatnie kilka lat media społecznościowe całkowicie zmieniły oblicze Internetu i marketingu. Właściwie, zmieniły też cały świat. Dlaczego więc powinieneś jak najszybciej zacząć wykorzystywać w swoim biznesie tę formę komunikacji z Klientem? Oto osiem istotnych powodów:

1. Pokażesz swoją markę
Social media to świetny kanał, by zwiększać świadomość o marce, zapoznać odbiorców z Twoją ofertą, budować relacje czy nakręcać sprzedaż. Czemu by więc go nie użyć?

2. Rozwiniesz lojalną społeczność
Zastanawiałeś się jak zaangażować odbiorców? Ludzie uwielbiają być częścią biznesu, który aktywnie buduje swoją społeczność. Taka grupa w Internecie może pomóc Ci budować emocjonalne więzi pomiędzy Twoją firmą a jej potencjalnymi Klientami. W dłuższej perspektywie to klucz do osiągnięcia sukcesu!

3. Poprawisz obsługę Klienta
Stworzenie przestrzeni, gdzie odbiorcy mogą komunikować się zarówno z Twoją marką, jak i między sobą, doskonale poprawia obsługę Klienta oraz wzmacnia wiarygodność marki. Słuchanie potencjalnych Klientów może pomóc Ci odpowiadać na ich konkretne potrzeby, co pozwoli udoskonalić oferowane usługi, podnieść sprzedaż czy poszerzyć bazę Klientów. Facebook i inne serwisy to również świetne miejsca na pozyskanie opinii!

4. Skorzystasz z nieograniczonego zasięgu
Interakcja w mediach społecznościowych może znacznie wzmocnić Twoją obecność online. Dzięki niej zyskujesz ogólnoświatowy zasięg oraz szansę pokazania się szerszej publiczności każdego dnia!

5. Podbijesz ruch i wyniki z wyszukiwarek internetowych
Media społecznościowe to fantastyczny generator leadów, który nieustannie przyciąga ruch na Twoją stronę internetową i pomaga w kierowaniu potencjalnych Klientów w odpowiednie miejsce. Co ważne, wyszukiwarki internetowe doskonale indeksują zawartość profili w mediach społecznościowych.

6. Zyskasz nowych członków swojego zespołu
Zarządzanie mediami społecznościowymi jest wieloetapowe. Wdrażanie strategii, dbanie o treści czy przygotowanie kampanii reklamowej może być bardzo czasochłonne, a przecież musisz skupić się głównie na prowadzeniu swojej firmy. Powierzając profil w ręce profesjonalistów, zyskujesz dodatkowych pracowników, którzy dostarczają Ci pomysły marketingowe wykraczające poza sferę social media.

7. Zwiększysz sprzedaż i dotrzesz do nowego grona odbiorców
Social media to gwarancja dotarcia do grupy docelowej, w której znajdują się Twoi potencjalni klienci. Dzięki możliwościom reklamowym możesz być pewien, że Twój przekaz trafi do osób, na których Ci najbardziej zależy, a co za tym idzie, zwiększysz sprzedaż i zainteresowanie marką. Za pomocą narzędzi reklamowych możesz zaprezentować swój produkt lub usługę w unikalny sposób.

8. Obniżysz koszty marketingu
Porównując z tradycyjnymi kanałami czy pozycjonowaniem, marketing w mediach społecznościowych jest w zasięgu finansowym każdej firmy. Pamiętaj, że profile same w sobie są bezpłatne!

Powody można mnożyć. Ten wpis jest wprowadzeniem do kolejnych tekstów, które dla Ciebie przygotowaliśmy. W najbliższym czasie możesz liczyć na socialmediowy zawrót głowy, a w tej chwili zastanów się jak powyższe korzyści wpłyną na rozwój Twojej marki!

Tomasz Hejankowski
Social Room

Tagged under: