23 lip Pandemia a trendy
Pandemia nieźle namieszała na wielu płaszczyznach życia, prawda? Związane z nią ograniczenia niemal zmusiły nas do przeniesienia wielu codziennych czynności prawie w całości do wirtualnego świata. Minione miesiące zmieniły też sposób, w jaki spędzamy czas w mediach społecznościowych i wzmocniły ich znaczenie w marketingu.
Pewnie nie będzie dla Was zaskoczeniem, że wszystkie główne platformy odnotowały silny wzrost zaangażowania. Znacznie przyspieszył też rozwój transmisji na żywo, czatów wideo i gier bazujących na mediach społecznościowych, a ogromną popularność zaczęły zdobywać również podcasty, kanały stawiające na wideo i instagramowe stories.
Jakie zmiany i trendy przyniósł ostatni okres?
– W Polsce pojawiło się aż 2,5 miliona nowych użytkowników social mediów, a czas, jaki Polacy spędzali w internecie, wydłużył się z czterech aż do pięciu i pół godziny dziennie.
– 1/3 Polaków przyznała, że podczas stanu epidemicznego najczęściej korzystała właśnie z portali społecznościowych.
– Smartphone stał się najczęściej używanym przez nas “ekranem”. To właśnie z jego poziomu najchętniej konsumujemy wszystkie internetowe treści.
– Aż 40.4% z nas używało mediów społecznościowych do celów związanych z pracą.
– 76,8% użytkowników Internetu choć raz zamówiło coś online.
– Ogromną popularność zdobył TikTok. W samym tylko grudniu 2020 aplikacja została pobrana 56 milionów razy, a o tym, jak silny ma wpływ na globalny rynek przekonaliśmy się już wiele razy. Wiecie, że po pojawieniu się na TikToku hitowego przepisu na makaron z fetą, ten słynny grecki ser wyprzedał się w całej Finlandii?
– Najczęściej używaliśmy social mediów, aby: być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami, znaleźć zabawny i angażujący nas content oraz by wypełnić sobie czas wolny.
Zaskoczeni? Większość z tych trendów zostanie z nami zdecydowanie na dłużej, dlatego tak istotne jest, aby Wasza marka potrafiła odnaleźć się w wirtualnych przestworzach i wykorzystać drzemiący w nich potencjał do dalszego rozwoju!
Paulina Nowicka
Social Media Manager
Źródło: Digital 2021 – We Are Social