Socialroom | Być kimś więcej niż sprzedawcą
436
post-template-default,single,single-post,postid-436,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Być kimś więcej niż sprzedawcą

Być kimś więcej niż sprzedawcą

„Proszę sprzedać mi ten długopis” – zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego to zadanie tak często pojawia się na rozmowach rekrutacyjnych dla marketingowców? Jakich argumentów użyć, by odnieść sukces?

Historia o sprzedawaniu długopisu to tak naprawdę historia o ludzkich potrzebach. Co sprawi, że zdecydujesz się właśnie na ten, a nie inny produkt?

Wbrew pozorom kierujemy się nie tylko ceną – kupujemy historie i emocje. Wybieramy mleko od szczęśliwych krów, radość dzieci, kiedy jedzą płatki śniadaniowe czy auto, którym udamy się w bezpieczną podróż z rodziną.

Jak więc opowiadać o marce w mediach społecznościowych, by zyskać zainteresowanie, sympatię i przywiązanie odbiorcy? Podpowiadamy.

  1. Pokazuj nie tylko profesjonalizm, ale też ludzką stronę marki. Idealnie sprawdzą się zdjęcia członków załogi czy fotki przedstawiające Waszą pracę zza kulis. Odbiorcy chcą widzieć więcej niż gotowy produkt. Interesuje ich, jak on powstaje i kto go tworzy. Wyjdź więc do ludzi!
  2. Bądź częścią społeczności – pokaż klientom, że należysz do ich świata, działasz w tym samym mieście, żyjesz podobnymi wydarzeniami. Nawiązywanie do lokalności buduje więź pomiędzy marką a jej odbiorcami. Trend ten widoczny jest szczególnie w średnich i małych miastach.
  3. Bądź prawdziwy i szczery. Mówią, że kłamstwo ma krótkie nogi, a w sieci- jeszcze krótsze. Autentyczność to klucz do zdobywania zaufania i sympatii, a także budowania relacji.
  4. Postaw na CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu oznacza angażowanie się w lokalne wydarzenia, wspieranie miejscowej ludności oraz dbanie o środowisko. Możesz wspierać fundacje, obejmować patronatem imprezy czy adoptować pszczoły. Pokaż, że interesy społeczne są dla Ciebie ważne.
  5. Mądrze wybieraj influencerów do współpracy – zanim podejmiesz decyzję, zastanów się nie tylko nad zasięgami, ale też wartościami, jakie ta osoba reprezentuje. Co wizerunkowo zyskasz dzięki takim działaniom? Czy możesz coś stracić?
  6. Zadbaj o storytelling. Opowiadaj historie. Skup się nie na produkcie, a na potrzebach Twoich klientów. Pokaż im, jak dzięki Twoim produktom mogą je zaspokoić i rozwiązać swoje problemy.

 

Skomplikowane? Jeśli zadbasz o szczegółową analizę rynku i spójność działań, masz duże szanse na sukces. Pamiętaj:

Sukces w sprzedaży nie zależy od tych, których ty znasz. Ważne jest, kto chce poznać ciebie. (Dale Carnegie)

 

Barbara Górka

Dyrektor Kreatywna